Podcast De Dag: waarom Netanyahu niet (altijd) meer naar Trump luistert

vandaag, 13:21

Tijdens de onderhandelingen tussen de VS en Iran over een vredesakkoord is hét hete hangijzer of Israël zich terugtrekt uit Zuid-Libanon. Maar premier Netanyahu lijkt zich niets van Amerika aan te trekken. Hij zegt dat Israël niet van plan is zich terug te trekken.

Luisteren?

Deze aflevering kun je beluisteren via NPO Luister en alle andere podcastkanalen. Bevalt het? Vergeet je dan niet te abonneren!

Oud-Israël-correspondent Inez Polak vertelt in de podcast over de meer dan getroubleerde relatie tussen Trump en Netanyahu. Die aanvankelijk juist 'beste vrienden' waren.

Hoewel de VS en Israël historisch warme banden hebben, verliep de relatie tussen Amerikaanse presidenten en Israëlische premiers wel vaker stroef. Maar altijd kwamen ze er met elkaar uit. Toch zijn de tijden volgens Polak veranderd en lijkt er op meerdere niveaus een kentering te zijn.

Reageren? Mail dedag@nos.nl

Presentatie en montage: Elisabeth Steinz

Redactie: Lars Hulshof en Marco Geijtenbeek

Eindredactie: Rosanne Sies